Колегам

 На цій сторінці Ви знайдете Нормативні документи, методичні рекомендації та орієнтовні календарні планування з математики

  10 «не» для припинення вчительського авторитаризму на уроці:

1. Не намагайтеся на уроці перемогти учня (возвеличуватись над ним). Дайте йому здобути (важку) перемогу над вами і над самим собою;2. Не принижуйте учня на уроці. Підніміть його у власних очах і очах однокласників.3. Не дорікає учневі минулим. Допоможіть йому перетягнути своє уявне майбутнє в сьогодення. 
4. Не доносіть на учня батькам. Зміцніть в батьках віру і надію в їх дитини.
 5. Не соромте учня на уроці. Допоможіть йому вийти з незручного становища.6. Не зраджуйте учня. Будьте для нього вірним захисником і притулком.7. Не гнівайтесь на учня. Будьте милосердним і великодушним до нього.8. Не оголошуйте учневі недовіру. Дивіться на його сьогоднішній вигляд через його обнадійливе майбутнє.9. Не думайте про учня погано. Вірте, що в ньому переможе духовність і добру вдачу.10. Не робіть щодо учня нічого, що не служить його вихованню. Будуйте його майбутнє тільки виховним ставленням до нього.
Шалва Амонашвілі

 Ефективне запам'ятовування інформації (поради вчителям)

       Продуктивність нашої діяльності неможлива без пам'яті. Пам'ять - процес який складається із запам'ятовування, зберігання, відновлення та забування набутого досвіду. Пам'ять також є гарантом успішного навчання школярів. Допоможуть вчителю в цьому стратегії ефективного запам'ятовування інформації

       1. Звернення до органів чуття

      Процес навчання повинен задіювати такі органи чуття, як візуальні (бачити і сприймати), слухові (слухання та говоріння) і тактильні (дотик і рух). Звертаючись до органів чуття, ви створюєте умови школярам для зберігання інформації в різних відділах мозку, що приводить до тісного взаємозв'язку пам'яті з іншими психічними процесами: мислення, увага, сприйняття, уява тощо.
       Порада: зробіть свої уроки такими, щоб запам'ятовувались, при створенні структури уроку враховуйте такі органи чуття, як зорові, слухові і тактильні. Наприклад, якщо ви на уроці вивчаєте серце, включіть в план уроку перегляд фільму, прочитайте вголос текст, імітуйте рухи серця та кровообігу, намалюйте будову серця.

      2.  Вагомі зв'язки

        Наукові дослідження показують, що процес навчання проходить більш успішно, якщо вивчення нового матеріалу пов'язане і базується на знаннях вже вивченого. Ймовірність запам'ятовування збільшується, якщо вчитель використовує зв'язки між новими та "старими" знаннями.
       Порада: дозволяйте своїм учням аналізувати та осмислювати нову інформацію. Мозковий штурм - потужна, але в цей же час проста стратегія, що дозволяє учням поєднати їх досвід і достатні знання з тим, про що їм прийдеться дізнатися на уроці. Наприклад, покажіть зображення, пов'язане з новою темою уроку, і попросіть учнів розповісти про зображення все, що вони знають і можуть.

      3. Повторюйте, повторюйте, повторюйте

         Щоб посилити синаптичні зв'язки, необхідно постійно активізовувати пам'ять. Кожен раз, коли ми дізнаємось про щось нове, активується певна кількість нейронів. Коли ми повторюємо, ті ж нейрони реагують. Тому чим більше часу школярі повторюють, тим більше розвивається пам'ять, а процеси запам'ятовування та сприйняття будуть більш ефективними.
          Порада: повторюйте основні поняття уроку систематично. Відсутність системи в повторенні не розвиває пам'ять. Наприклад, використовуйте останні 5-7 хвилин на уроці як можливість пригадати те, що ви вчили. Проаналізуйте, скільки учнів пам'ятає матеріал. Це зможе допомогти школярам укріпити віру у власні сили, а також допомогти вам для конструювання наступної теми уроку.

        4. Багато матеріалу - не означає добре

        Не перевантажуйте короткочасну пам'ять великим об'ємом інформації. Навчання і пам'ять швидко споживають такі ресурси, як глюкоза. Чим інтенсивніше навчання, тим швидше ці ресурси споживаються, що призводить до швидкої стомлюваності і перевантаженості школярів.          
       Порада: навчіться давати новий матеріал невеликими зрозумілими блоками і надавайте учням достатньо часу, щоб осмислити інформацію. Занадто багато матеріалу за короткий проміжок часу - не означає добре, мозок все одно не зможе обробити і зберегти його.

       5. Фізична активність 

      Сучасні школярі часто перевантажені уроками. Багато хто займається додатково. Та й особисті, сімейні проблеми можуть привести до стресу. Все це може впливати на здатність запам'ятовувати нову інформацію.         
       Порада: включайте фізичну активність на уроках або методи зняття стресу. Наприклад, розтяжка і дихальні вправи можуть стати частиною вашої навчальної програми. Навіть якщо це не урок фізичної культури. Ви можете використовувати такий спосіб на початку уроку або коли ви розумієте, що школярі втомилися, втратили інтерес. Відпочив мозок - продуктивний мозок.

Немає коментарів:

Дописати коментар